[Filmpje] – Rustig worden in je hoofd door een simpele oefening

  • Home
  • Herstellen
  • [Filmpje] – Rustig worden in je hoofd door een simpele oefening

Meer rust in je hoofd

Soms lijkt het alsof de gedachten maar rondrazen in je hoofd. En vaak zijn ze nog tegenstrijdig ook. Je wilt meer rust, maar maakt je ook druk over of je dat ene ding niet moet regelen / afmaken. Als je een burnout hebt kun je  je zelfs heel druk maken over hoe je jouw herstel aan moet pakken. Met deze simpele oefening breng je meer rust in je hoofd.

 

 

Laat je reactie achter

Ik ben benieuwd wat je van dit artikel vindt. Laat je het me weten?

Blog Comments

Prachtig filmpje, en wat een mooie rust straal je uit. Je video doet me denken aan het boekje “Ik (k)en mijn ikken” van Karin Brugman. Wat je zegt is eenvoudig maar wel geniaal, vooral ook omdat bij b.o. vooral dat angstige konijntje voornamelijk het busje bestuurd. Zelf klauter ik na 2 jaar er weer een beetje uit. Heb veel los moeten laten (speelde o.a. in een band) wat ik zelf erg lastig vind is dat ook je passie kan leiden tot b.o. Je denkt van passie leuk ergens voor gaan, maar je kan ook verteerd worden door het vuur van je eigen passie. Ook lastig vind ik om te gaan met internet, ik denk veel mensen met mij zoeken een oplossing en duiken urenlang internet op om iets te vinden (voor zover ze überhaupt kunnen) wat herstel bespoedigt. Terwijl dat internetten eigenlijk een enorme mentale belasting is, en dat kunnen je hersenen juist niet gebruiken ! Misschien iets voor een blog? Ik, hoewel geen doelgroep 43, ben enorm dankbaar voor je opbeurende woorden op je blog. Uiteindelijk “overkomt”, (yep quote) een b.o. je om weer te leren luisteren naar de altijd rustige, aanwezige, zachte stem diep binnen in je. Kan nog wel uren doorgaan maar point was eigenlijk bedankt. Ik wens jou en je naasten een fijn rijk mooi leven.
Gr. Leon

Super bedankt, Nienke. Heb heel toevallig vorige week een boekje gehaald bij de HEMA. Die heb ik omgetoverd tot mijn dagboek. Ik zal deze oefening zeker toepassen. Ik vind het stukje angst nog wel moeilijk om te erkennen of om er iets mee te doen. Ik hoop dat dit mij opweg helpt. Groetjes.

Dankjewel! Ik schrijf sowieso graag (waaronder dagboek), maar om het op deze wijze te gebruiken (via de enneagramtypes) lijkt me zeker eens de moeite waard. Heb wel eens dialogen gedaan in mijn dagboek. Wat dan ook helpend kan zijn is om verschillende kleuren pennen te gebruiken.

En OT: ik wil je heel erg complimenteren Nienke. Je ziet er zo goed uit :).

Reply

Marjolein Lecluyze

Zeer leerrijke oefening!!

Geef een reactie (*Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd)