5.000 unieke bezoekers per maand + winactie!

5.000 unieke bezoekers winactie

Deze week was een bijzonder moment in de geschiedenis van Jong Burnout: de website ging over het punt van 5.000 maandelijkse unieke bezoekers. Inmiddels zijn jullie (een paar dagen later) zelfs al met 5.400. Daarom vandaag een post in het teken van jullie en een winactie om het te vieren!

Wow! 5.400 unieke bezoekers (+ de winactie)

Nooit had ik gedacht dat er zoveel mensen iedere maand naar de site zouden komen. Maar het is wel zo, en het aantal groeit nog iedere dag. Ik ben jullie zo dankbaar voor de afgelopen jaren.

Ook als jullie een comment schrijven of op elkaar reageren, wordt mijn hart een beetje warm. Het voelt alsof ik jullie een beetje ken en jullie mij. Dat klinkt misschien een beetje corny, but I don’t care. Haha. Jullie zijn nou eenmaal gewoon echt heel bijzonder voor me. Zo open als jullie durven te zijn over je proces, en ook dat sommigen van jullie terugkomen na je burnout en dan weer een bericht achterlaten om anderen een hart onder de riem te steken: wauw! Ik heb zoveel respect voor jullie. Het is geen makkelijke weg en je verandert waarschijnlijk voor altijd, maar aan het eind van de rit wordt je door burnout meer jezelf. Je leert je grenzen respecteren en je hart te volgen. De kwetsbaarheid en moed waarmee jullie dat iedere dag opnieuw doen raakt me enorm.

En dus is een cadeautje heel erg op zijn plaats. Ik heb een heel pakket met fijne spulletjes voor je samengesteld, die samen een waarde hebben van bijna 50,- euro.

Bekijk onderstaande video voor de winactie en laat voor zondag 26 juni in de comments hieronder je reactie achter om mee te doen. De winnaar wordt uiterlijk 28 juni gekozen. Mijn directe vrienden en familie zijn natuurlijk uitgesloten van deelname 😉

 

 

Nog even de regels op een rijtje:

  • Reageer uiterlijk zondag 26 juni 2016
  • Reageer in de comments hieronder op de vraag in de video
  • Like de facebookpagina van Jong Burnout
  • Zet je echte e-mailadres in het daarvoor bestemde balkje boven de comment, zodat ik contact met je kan opnemen. Dit e-mailadres is alleen voor mij zichtbaar. Als je gewonnen hebt, mail ik je voor het adres waar het pakket naartoe mag.
  • Over de uitkomst kan niet worden gecorrespondeerd.

 

Doe je mee?

 

 

 

Laat je reactie achter

Ik ben benieuwd wat je van dit artikel vindt. Laat je het me weten?

Blog Comments

[…] onderwerp is aangedragen door Emma, de lezeres die in juni de goodiebag won. Die goodiebag heeft ze natuurlijk op tijd gekregen, maar met het artikel liep ik nog achter. […]

[…] ik reageer daardoor wat minder snel op comments dan jullie van me gewend zijn. De winnaar van de winactie krijgt op 1 juli bericht van me. See you soon! […]

Hoi Nienke,

Ik trof je website onlangs om 03.00 uur s nachts toen ik (weer eens) niet kon slapen en op zoek ging naar tips en trucs. Was en ben dankbaar voor je adviezen en verhalen en vind het ook fijn om de reacties van anderen mensen te lezen. Het helpt allemaal een beetje.
Keep it up, blijf ik bezig met rust en herstel 😉

Gefeliciteerd met je mijlpaal!

Ha Rivka, Dankjewel 🙂 En wat fijn dat de site je helpt. Voel je welkom en laat het vooral weten als je ergens vragen over hebt! Ik reageer altijd en vaak zijn er ook anderen die reageren.

Sinds een poosje heb ik je blog ontdekt. Ik ben er ontzettend blij mee, zeker nu je er ook elke dag een artikel of filmpje op zet. Het helpt me in mijn herstelproces :). Soms hebben de zaken die je die dag aanstipt echt de perfect timing. Dus ontzettend veel dank voor deze site.

Het is fantastisch natuurlijk dat de blog zoveel bezoekers heeft, maar tegelijkertijd geeft het ook aan dat er veel nood is……… niet gek natuurlijk, want ik las vandaag – in het krantje van mijn zorgverzekeraar! – dat 1 miljoen Nederlanders last heeft van burn-out klachten. En dat ik niet de enige ben met deze klachten, dat helpt. Daarom ben ik ook blij met deze site denk ik. Te zien hoe jij – en anderen = door de burn-out heen weer sterk, of mss nog wel sterker (zijn) (ge)worden. Soms lijkt het iets dat nog ver af is, of misschien niet eens haalbaar, maar gelukkig heb ik van de week echt mogen ervaren dat het weer wat lekkerder gaat en dat het me beter lukt om goed voor mezelf te zorgen. Dat geeft weer wat meer vertrouwen voor de toekomst.

Ik vind het eigenlijk heel eng om je Facebookpagina te liken, maar ik wil me niet door wat anderen eventueel zouden kunnen denken laten bepalen, dus ik denk dat ik het zo toch ga doen. Wish me luck! Dat brengt me ook op een thema dat ik fijn zou vinden als je er een artikel over zou schrijven: de angst voor anderen. Ik merk dat ik heel gauw invul voor wat anderen wel niet zouden kunnen denken: bijv. mijn vriend vind dat ik de kantjes er van af loop, mijn baas zal nooit meer een echt goede werknemer aan me hebben, ik scheep mijn collega’s maar op met mijn werk enz. Gedachten die niet helpen en waarschijnlijk ook geen realiteit zijn. Hoe ga je daar mee om?
Een ander thema waar ik graag een artikel over zou zien is wat doe je op mindere dagen als je je wel aan je opbouwschema van je werk wilt houden (of denkt te moeten houden). Hoe kies je wat op dat moment de prioriteit moet hebben? Geef je toe aan de verlammende moeheid of probeer je toch maar wat op het werk te zijn en niet het meest van jezelf te eisen.

Dan de vraag waarom ik graag de tas zou willen winnen: ik zou eerder geneigd zijn te denken dat er mensen zijn die het harder nodig hebben, maar ik weet nu ook dat best aan mag geven waarom ik het fijn zou vinden om de tas te winnen, want dat vind ik. Ik denk dat de tas en de inhoud ervan me zouden helpen om ‘lief voor mezelf’ te zijn, een thema dat zeer actueel is in mijn therapie op dit moment. Daarnaast ben ik natuurlijk heel benieuwd naar wat je op het kaartje zou zetten :).

Nienke, nogmaals dank dat je zo openhartig bent op deze site. Je site geeft hoop. Ik zie een krachtige jonge vrouw in je en zou niet bedenken dat je burn-out bent geweest. Dat bedoel ik als compliment! Ik weet echter dat je het wel bent geweest en zie dat je er sterk(er) uitgekomen bent. Dank voor je kwetsbaarheid. En ik besef dat ik hierbij toch ook wel wat een kwetsbare post heb gemaakt. Een beetje eng, maar ik ga hem nu posten…………………….ieks! En je Facebookpagina liken. Woehaaaaaaaaaaaa.

Tot gauw!

Hoi Nienke,
Al een tijd volg ik via Facebook jouw pagina. In het begin van mijn burn-out (nu bijna 1,5 jaar geleden) ben ik, als een ware perfectionist, alle boeken gaan lezen die ook maar enigzins met het onderwerp te maken hadden. Alle sites, facebookpagina’s werden geliked en gevolgd. Alles pakte ik aan. Dit naast mijn psychologisch traject, cursus Mindfullness, haptonomie en Yoga. Ik wilde het herstelproces aanpakken als een project (mijn vak) met checklist, logica en tijdsplanning. Zo lang ik maar deed wat op de checklist stond (gevuld met alle do’s en don’ts die ik overal en nergens had gevonden) zou ik, in een geleidelijk stijgende lijn, herstellen. Het duurde een hele tijd (denk misschien wel een jaar) voordat ik mij besefte dat dit bij een burn-out niet zo werkt. Het gaf juist alleen maar meer druk, want ik moest, volgens mijn checklist zo veel. Mijn klachten (hyperventilatie, paniekklachten, spierklachten en onvoorspelbare emoties) werden niet minder. Ik voelde me net zo’n Duracelkonijn, helemaal aangedraaid en niet te stoppen. Altijd, 24 uur per dag, gespannen. Moedeloos werd ik ervan. Op een gegeven ogenblik kwam het besef dat het herstel pas kon komen als ik er minder mee bezig zou zijn. Voelde verstandelijk tegenstrijdig, maar gevoelsmatig eigenlijk heel goed. Proberen de situatie te accepteren zoals het is, juist niet te vechten tegen de klachten, maar ze er volledig laten zijn. Ze de ruimte geven om hun verhaal te doen. Mijn lijf probeert me immers wat te vertellen, iets heel belangrijks zelfs, en daar echt naar luisteren kan alleen als je jezelf er helemaal voor open stelt en dus door de nare momenten heen gaat. Er letterlijk doorheen en niet er omheen. Dit is niet makkelijk, maar ik probeer het en ik merk dat het me steeds iets makkelijker afgaat en dat voelt fijn. Laatst las ik een artikel van jou over waarom “je maar niet uit je burn-out komt”. Hierin geef je enkele redenen en reden 1 (je bent nog niet begonnen met je herstel) was zo herkenbaar (en confronterend). Dit is precies het kantelpunt waar ik nu op zit en ga nu pas echt beginnen met mijn herstel. Ik heb nog een lange weg te gaan, maar ik voel wel iets meer rust en daar ben ik heel gelukkig mee. Ik heb inmiddels mijn facebookpagina’s die ik volg weer verminderd, want ook daar wil ik meer rust. Prioriteiten gesteld, pagina’s volgen omdat ik het echt wil, omdat het me raakt of omdat het me steun geeft, maar niet meer omdat ik alles moet volgen van mezelf omdat ik vooral de gouden tip op herstel niet wil missen. Het ironische is dat de gouden tip, volgens mij, gewoon in jezelf verborgen ligt. Iedere burn-out is anders, de klachten verschillen, de tijdsduur verschilt en ook de weg naar herstel is anders. Het is een heel persoonlijk proces. Op een bepaald moment ontdek je wat voor jou werkt en wat niet. Jouw pagina volg ik nog steeds. Het is een fijne mix van tips en persoonlijke ervaringen. Je merkt dat het met liefde wordt geschreven. Ik haal er veel uit, dank je wel. Dan jouw vraag; onderwerpen voor een toekomstig artikel. Waar ik nog vaak tegen aan loop, en waar ik wel een artikel over zou willen lezen, is schuldgevoel. Schuld t.o.v. je collega’s, je vrienden en familie en vooral het gezin (partner en kinderen). Wanneer je weer nee moet zeggen, wanneer je weer eerder naar huis gaat, wanneer je kinderen klagen omdat mama nooit meer iets leuks met ze wil doen en altijd maar moe is. Wanneer je je partner, na zijn lange werkdag, boodschappen ziet halen, het huishouden ziet doen en zichtbaar vermoeid het bedritueel met de kinderen, terwijl jij al de hele dag thuis bent, maar toch niets uit je handen krijgt omdat de energie er niet is. En dat is niet de eerste en ook niet de laatste keer. Hoe ga je daar mee om? Je wil goed voor jezelf zorgen, maar….Een ander onderwerp is angst. Naast de opeens opkomende angst (paniekaanvallen), merk ik ook dat ik, hoe langer het herstel op zich laat wachten, ik me meer zorgen maak over mijn toekomst. Gaat dit ooit nog wel over? Is het echt wel een burn-out of heb ik iets anders onder de leden wat ze nog niet hebben ontdekt (je wilt niet weten hoeveel enge ziektes dezelfde symptomen kennen)? En al zo lang onder hoogspanning, wat doet dit met mijn hart en de rest van mijn lichaam? Deze zorgen/angsten brengen weer nieuwe spanning met zich mee en welkom vicieuze cirkel!Hoe ga je hiermee om? Ik zou het heel fijn vinden als je een keer 1 van deze onderwerpen jou laat inspireren om een artikel te schrijven. Verder zou ik zeggen, ga vooral zo door! Groeten, Pauline

Hoi Pauline, dank voor je stuk, je hebt míj weer verder geholpen, ben ook nog steeds zo op zoek naar die ‘gouden tip’. Begin wel steeds beter te voelen en te herkennen wat mijn lijf me probeert te zeggen. Herken veel in je verhaal.
Onderga het, zolang het duurt. Komt goed:) Groeten Rivka

@ Rivka, wat fijn! En wat lief dat je me dat laat weten. Ik vind het fijn om af en toe mijn eigen gedachten te ordenen door ze op te schrijven, zo vallen soms kwartjes omdat je even heel goed naar jezelf luistert en eerlijk bent (hoe spannend het soms ook is om je zo kwetsbaar op te stellen). Hoe geweldig dat ik hiermee ook iets voor een ander kan betekenen. Ik wens je (en alle anderen die dit proces doorlopen) alle goeds!

Hoi Nienke,

Na bijna 2 jaar me regelmatig niet goed gevoeld te hebben en toch door te zijn gegaan heeft mijn lichaam onlangs echt ‘STOP’ gezegd. Na veel dubben, piekeren en nadenken over al mijn vage klachten is het nu echt duidelijk dat ik overspannen ben/ een burn-out heb.
Al snel kwam ik met wat googelen op jouw website en werd ik enorm geholpen door alle berichten, alleen al omdat ik zoveel dingen herkende!
Ik weet dat ik nog een lange weg te gaan heb, maar weet ook dat een keer beter gaat worden!
Ik zou heel graag de goodiebag winnen, om in deze eerste periode van rust nemen het leed iets kan verzachten met al die leuke en lekkere ontspannende producten:)
Het lijkt me leuk om in de toekomst een artikel te lezen over hoe je kunt ontdekken wat dingen zijn die je energie geven en wat energie kost. Ik merk dat ik dat lastig vind maar dit is wel noodzakelijk om erachter te komen wat je beter kan laten in tijd van een burnout en wat juist zorgt dat je je weer wat beter gaat voelen.

Heel erg bedankt voor alle nuttige artikelen tot nu toe en heel veel succes met het vervolg!

Groetjes, Simone

Voor ‘t eerst een filmpje van je gezien. Nu weet ik wie ik platgooi met comments. Je straalt echt! Ik hoop ook zo te kunnen stralen (na de burn-out). Je geeft me hoop! Dankje!

Heey we genieten altijd van je blog en van je video’s we willen niet normaal graag winnen we zijn je grootste fan echt heel veel liefde voor je dat je zo’n geweldige blog hebt xxizaa en xxkiekjuhh

Hey Nienke,

Allereerst gefeliciteerd!!! Dit is een mooi moment om je te bedanken voor alle fijne artikelen die je hebt geschreven. Ik heb je blog zo’n jaar geleden gevonden en ik moet zeggen dat het mij altijd erg veel rust geeft. Even terug naar mezelf ipv alle kanten op in mijn hoofd.

Na twee jaar kom ik gelukkig een beetje aan het eind van mijn burn-out. Maar zoals je in een artikel van afgelopen week schreef, moet je eerst diep gaan voordat je weer vooruit kan. Dat is lastig omdat je daarmee echt wordt geconfronteerd met jezelf. Maar uiteindelijk ook goed, omdat je meer liefde voor jezelf kan opbrengen. Liefde die ervoor zorgt dat je makkelijker de dingen gaat doen die ook echt goed zijn voor je herstel.

Ik gun het een ander de cadeautjes heel graag en hoef zelf niet mee te doen aan de winactie. Echter ben ik zelf nog wel geïnteresseerd in een aantal artikelen over de volgende onderwerpen (ik leid ze even in):
Zelf ben ik nog studerend en hoewel dit heel fijn is geweest voor mijn herstel, merkte ik ook dat er toch een moeilijkheid in zat. Namelijk het zelf structuur in de dagen aanbrengen en je zelf actief houden (ipv hele dagen lui op de bank). Tijdens studeren ben ik heel goed in structuur en discipline, in huis niet (elke dag op hetzelfde tijdstip opstaan en naar bed gaan, lukt mij niet). Zou je tips hebben om meer discipline daarin te krijgen? (want op momenten dat het me wel lukt, doet het me ook goed).
Daarnaast ga ik zeer binnenkort voor het eerst echt (=geen bijbaantjes) aan het werk. Hoe ga je om met het feit dat je burn-out bent geweest? Benoem je het al in sollicitatie gesprekken? Like je jouw facebook pagina wel of niet? 😉

Nogmaals bedankt voor al je artikelen en tips (de dress-up werkt zo goed)! Mochten andere dit lezen veel succes met jullie herstel en wees lief voor jezelf!

Groetjes,
Hester

Wat een mooie & vooral liefdevolle video!
Echt een hele fijne inhoud voor de doelgroep waarvoor je schrijft.
Zelf heb ik het idee dat anderen deze FABULOUS tas veel meer kunnen gebruiken dan ik (ik ben eerder op de grens van burn-out te vinden) dus ik hoop dat je er iemand heel blij mee kan maken! Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat dat lukt. Ik zou het heel tof vinden om nog een keer te lezen over fijne meditaties/visualisaties die helpen als je je geblokkeerd voelt/pijn in je lichaam ervaart.

Ik blijf je zeker volgen! Liefs!

Reply

Tiffany Van Der Wilt

Hoi Nienke,

Na het zien van je filmpje meteen een grootte smile op mijn gezicht :)), zo echt en no schame, ik kon de positiviteit zo voelen 😉

Proficiat met de 5400 bezoekers! ! !

<3 de goodybag..waarom ik hem zo willen winnen: omdat die zo onwijs interessant, mooi en FABELOUS is en door jou samen gesteld (even slijmen ;))

Als artikel voor de toekomst: burn-out bij iemand die thuiswerkende zelfstandige is.

Geef een reactie (*Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd)